Apr 30, 2005

و کسی نیست که از این بی قانونی فغانی سر دهد .

حداد عادل: طرح مجلس در باره ماهواره هنوز قانون نيست .
رئيس مجلس شورای اسلامی ايران از مسئولان نيروی انتظامی خواسته است اقدامات خود را در باره ماهواره به طرح مجلس مستند نکنند زيرا اين طرح هنوز به تصويب نهايی نرسيده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايرنا غلامعلی حداد عادل در پاسخ به تذکر يکی از نمايندگان مجلس سخن می گفت که اعتراض داشت چرا نيروی انتظامی پيش از تصويب طرح مجلس اقدام به جمع آوری ديش دريافت ماهواره از منازل مردم کرده است.
سعيد ابوطالب نماينده تهران گفت: "نيروی انتظامی قانون سال 72 را عمل نکرده اما حالا دارد پيشاپيش طرح تصويب نشده مجلس را اجرا می کند."
وی خطاب به رئيس مجلس گفت: "اگر شما به ناجا تذکر می داديد امروز شاهد برخورد در استانهای ديگر نبوديم."
چندی پيش هوشنگ حميدی نماينده سنندج نيز تذکر داده بود که نيروی انتظامی به بهانه مطرح شدن طرح ماهواره در مجلس دست به جمع آوری ديش های ماهواره ای مردم زده است.
آقای ابوطالب گفته است که نيروی انتظامی در حالی به جمع آوری ديش های ماهواره ای می پردازد که روح طرح مجلس مخالف اين برخوردهاست.
در سالهای اخير برخورد با ماهواره دچار افت و خيز بوده است. در اواخر دوره رياست جمهوری محمد خاتمی در يک مرحله حتی وزارت ارشاد اعلام کرد پيش نويس طرحی را فراهم کرده است که بر اساس آن "نحوه صدور مجوز تاسيس و فعاليت دفاتر نمايندگی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ايران" معين شده است.
بر اساس آن طرح "فقدان ضديت با ارزشهای مسلم فرهنگی و دينی مورد احترام ملت ايران، فقدان گرايش های براندازانه و ضد نظام جمهوری اسلامی ايران و دوری از ابتذال" از معيارهای مجاز بودن شناخته می شد.
در عين حال وزارت ارشاد دوره رياست جمهوری محمود احمدی نژاد در زمان اعلام راه اندازی شبکه صبا از طرف مهدی کروبی رئيس سابق مجلس طی اعلاميه ای از مطبوعات خواست که از درج آگهی های مربوط به شبکه های فارسی زبان ماهواره ای خودداری کنند.
تماشای برنامه های ماهواره ای نيز بر اساس قوانين تصويب شده در مجالس قبلی ممنوع است.
در سالهای اخير تعداد زيادی شبکه های تلويزيونی فارسی زبان که از طريق ماهواره برنامه پخش می کنند در خارج از ايران راه اندازی شده اند. اکثر شبکه های فارسی زبان در آمريکا مستقر هستند.
محتوا و شکل برنامه های اکثر اين شبکه ها کاملا با برنامه هايی که شبکه های تلويزيونی رسمی داخل ايران توليد و پخش می کنند متفاوت است. در واقع بسياری از اين شبکه ها در عرصه هايی فعاليت می کنند که ورود به آنها برای تلويزيونها و رسانه های داخل ايران ممنوع است. پخش موسيقی ها و فيلم هايی که در ايران "مجاز" شناخته نمی شود و برنامه های سياسی ضد جمهوری اسلامی از جمله برنامه های بسياری از شبکه های فارسی زبان خارج از ايران است.
البته در ميان شبکه های فارسی زبان مستقر در خارج، برخی شبکه ها نيز هستند که با محتوايی نسبتا مشابه شبکه های داخل ايران فعاليت می کنند .

واما این در حالیست که روزانه در شهر های کردنشین به صدها دیش و ریسیور جمع آوری می کنند . و کسی نیست که از این بی قانونی فغانی سر دهد .

No comments:

Post a Comment

په‌یڤێـک بپه‌یڤێنــه