May 22, 2004

بت پرستیهای قرن 21

درقرن 21 بت پرستی های عجیب وغریبی تولد و رشد یافته‌اند. بت یا توتم همان چیزی است که انسان ها به‌ دست خود و یا در ذهن خود پرورش می دهند.


بت پرستی های امروزه‌ با بت پرستی های دوران های گدشته‌ تفاوت های اساسی دارد. و این ناشی از رشد جنبه‌ های اقتصادی دنیای مدرن است ، انسان ها در گذشته‌ فقط در طبیعت سیر می کردند و چیزهای طبیعی مثل ماه و ستار‌گان و خورشید را می پرستیدند.

امروزه‌ به دلیل دسترسی انسان ها به‌ کرات دیگر و رصد ستار‌گان وپیشرفت انسان هادر زمینه‌ های پیکر تراشی و مجسمه‌ سازی ؛ وبه طور کلی نوع بت پرستی های انسان مدرن دگرگون شده‌است.

بت پرستی هایی هم چون داشتن ماشین شیك تر؛ دسترسی به پولهای بیشتر و بیشتر، دسترسی به جنس مخالف ، داشتن لباس های بیشتر و شیك تر ، داشتن هواپیمای شخصی ، هم چنین انواع انسان پرستی ، سگ پرستی، جاه‌ ومقام طلبی، ترور پروری و.......... به‌ صورت بت و توتم درآمده‌اند.

واین نشان گر آن است که انسان هاچه در هر دورانهای گذشته‌ و چه در عصر کنونی به نوعی بت پرست بوده‌ اند!!!!!!

و اما........

و اما در بین کردها دسترسی به سرزمینی آزاد و مستقل و به دور از سلطه‌ی بیگانگان به‌ صورت خواب و خیال سال های طولانی کردها مبدل شده‌است . تا جایی که اکثریت کردها به‌ صورت انسان های وطن پرست و ناسیونالیست درآمده‌اند .


تا نظر شما دوست گرامی چه‌ باشد ؟؟؟؟؟؟؟

No comments:

Post a Comment

په‌یڤێـک بپه‌یڤێنــه