Jan 11, 2018

از تخم مرغ تا تظاهرات سراسرى

این روزها #اعتراضات_سراسری در ایران علیه گرانی، تورم، اختلاس به صورت خودجوش در میان اقشار اكثرا آسیب پذیر و كم درآمد جامعه، پا گرفت. اما خیلی زود اعتراضات سراسری رنگ و بوی ضد رژیم به خود گرفت و پایههای اصلی حاكمیت یعنی علی خامنهای رهبر نظام و رییس جمهور حسن روحانی آماج شعارهای مردم قرار گرفت. زدوخورد میان مردم و نیروهای ضد شورش ایجاد شد اما به سبب نبود برنامهریزیهایی منسجم كه پتانسیل به جوش آمدهرا ارگانیزه و سمت و سو ببخشد، بار دیگر این تظاهرات سراسرى خاموش شد
نتیجه: طبق آمار رسمی دولتی تعداد ١٨٥٠ نفر در شهرهای مختلف دستگیر شدند، چند نفر در زیر شكنجهدر زندان جان باختند. اینترنت با كاهش سرعت روبهرو شد، اپلیكیشن ها و سایت های مجاز به درد فیلترینگ گرفتار آمدند. فایل هایی سری از سران حاكم در فضای مجازی به دست مردم افتاد و رسوای زیادی برای شخص خامنهای به بار آورد.
مقامات ایرانی تقصیر این ناآرامی ها را به گردن اینترنت، كشورهای خارجی و دست های پنهان داخلی(!) گذاشتند اما به هیچ وجه تقصیر به گردن تورم و برنامه‌های غلط اقتصادی و قربانی كردن ایران برای صدور انقلاب در سوریه و یمن نیفتاد!
البته ناگفته نماند، بلایی کە در نتیجهی افزایش نرخ مرغ و تخم مرغ بر سر دولت و #نظام جمهوری اسلامی حاکم بر ایران آمد به سان طوفانی بود كه حتی اختلاس ھای #خاوری ھا و #رفیقدوست ھا و #کروبی ھا و پولشویی #بابک_زنجانی ھا و #شھرام_جزایری ھا از یك طرف و جنبش سبز سال ١٣٨٨ و اعتراضات برای رای یابی هم، بە گردوخاکش نرسیدند!