Oct 24, 2007

مريواني‌ها با بمب گوگلي به دفاع از هويت درياچه شهرشان مي‌روند

در اولين اقدام هماهنگ وبلاگ نويسان كرد صورت گرفت
مريواني‌ها با بمب گوگلي به دفاع از هويت درياچه شهرشان مي‌روند

Google_Bomb_Zeribarكوردنيوز :: آژانس خبري مناطق كردنشين گروهي از وبلاگ نويسان مريواني‌ برای حمایت از نام اصلی بزرگترين درياچه آب شيرين جهان ، بمب گوگلي تحت عنوان زريوار راه اندازي كرده‌اند و از اين طريق سعي دارند مردم جهان را با نام واقعي و درست اين درياچه آشنا كنند.
به گزارش كوردنيوز ، اين وبلاگ نويسان كه معتقد به تحريف نام درست اين درياچه هستند با راه اندازي صفحه ای به آدرس lakezarivar.blogfa.com قصد دارند وقتی کاربران كلمه زرێوار، زریوار و Zarivar را جستجو مي‌كنند وارد اين صفحه شده و با اين جمله روبرو شوند که "درياچه‌اي كه شما جستجو كرده ايد در هيچ جايی وجود ندارد چراكه نام صحيح آن زرێبار بوده و هميشه زرێبار باقی خواهد ماند."
همچنين در اين صفحه به جستجوگران توصيه می شود تا با كليك برروي لينك جستجوي اسم درست اين درياچه به دو زبان فارسي و كردي در گوگل و مطالعه كتابهاي تاريخي متقاعد شوند که نام صحيح اين درياچه ، زرێبار(كوردي) ، زریبار (فارسي) وZeribar است نه زرێوار، زریوار و Zarivar .
طراحان اين بمب گوگلي در تلاش هستند با دعوت از ساير وبلاگ نويسان جهت لينک (پيوند) دادن به اين صفحه در وبلاگ های خود و جستجوی مداوم آن در گوگل و باز کردن مکرر وبلاگ ، اين صفحه را براي جستجو برای اصطلاح زرێوار، زریوارو Zarivar به صدر فهرست گوگل منتقل کنند.
اين اولين اقدام هماهنگ و گسترده وبلاگ نويسان كرد در واکنش به مسايل مختلف در اينترنت است.
دریاچه زریبار در يك نگاه
دریاچه زریبار بزرگترين درياچه آب شيرين جهان ، در فاصله ۳ کیلومتری غرب شهر مریوان، در استان کردستان و از مکان‌های دیدنی و گردشگری این استان است. آب اين درياچه از تعدادی چشمهٔ کف جوش و نزولات جوی تأمین می‌شود. در بیشتر زمستان‌ها سطح دریاچه کاملاً یخ می‌بندد. این درياچه در طول جغرافیایی ′۸°۴۶ و عرض جغرافیایی ′۳۲°۳۵ و ارتفاع ۱۲۸۵ متری از سطح دریا واقع گردیده‌است. طول زریبار حدود ۵ کیلومتر و عرض آن حدود ۱٫۶ کیلومتر است. وسعت درياچه به دلیل تغییرات حجم آبی در فصول مختلف متغیر و حداکثر عمق آن ۱۲ متر است.
منبع:www.kurdnews.ir

No comments:

Post a Comment

په‌یڤێـک بپه‌یڤێنــه