Aug 29, 2004

هه‌ڵه‌بجه‌ ژینوسایدی بێ کۆتایی



 باسی هه‌ڵه‌بجه‌ وکوشتاری 5000 که‌س و بێ سه‌رشۆێن کردنی 2000 که‌س له مێژووی کورد دا ؛ هیچ که له ئاستێکی جیهانی ره‌نگ دانه‌وه‌یه‌کی زۆر کز و لاوازی هه‌بوه‌ له لای کورده‌کانی خۆشمان زۆر به کزیه‌وه‌ پێشوازی له یادی شه‌هیدان ده‌کری .
کوردان ئه‌گه‌ر بیان زانیبایه‌ که فه‌رهه‌نگی  رێز گرتن له یه‌کتر و فه‌رهه‌نگی رێز گرتن له شه‌هیدان یه‌کیه‌تی و یه‌کڕیزی ده‌خاته‌ نێویانه‌وه‌ ئاوه‌ها به سووکی مامه‌ڵه‌یه‌یان له گه‌ل هه‌ڵه‌بجه‌ و شه‌هیدان دا نه‌ده‌کرد .
له زۆربه‌ی ئه‌و شۆێنانه‌ی که مامۆستا بووم ئه‌گه‌ر ناوی هه‌ڵه‌بجه‌م بهێنایه 99 0/0 له قوتابیان ناوی هه‌ڵه‌بجه‌یان نه‌بیستبوو . ته‌نانه‌ت له ئاوایی دزڵی که زۆر به هه‌ڵه‌بجه‌ وخورماڵه‌وه‌ نزیکه‌ زۆر به ده‌گمه‌ن بیانزانیایه‌ که شارێکیش هه‌یه‌ که هه‌ڵه‌بجه‌ی ناوه‌ !!!!!! ئیتر باوکانیان بۆ مناڵه‌کانیان ئه‌وه‌یان نه‌گێڕاوه‌‌ته‌وه‌ که به سه‌ر ته‌رمی 5000 شه‌هیدی له خۆین خنکاو چه‌نده‌ که‌ل و په‌لی نێو ماڵی شه‌هیدانیان ئاودیو کرد و ته‌نانه‌ت شاره‌ فارس نشینه‌کانیشیان بێ به‌ش نه‌ده‌کرد ...........

Aug 28, 2004

چالاکیه‌کانی 8 ی مارس له شاری ' سنـه ' به‌رێو چوو ...........

چالاکیه‌کانی 8 ی مارس له شاری ' سنـه ' به‌رێو چوو . ئـه‌م به‌رنامه‌یه‌ که له ' سینه‌ما به‌همه‌نی شاری سنـه‌ ' به‌ڕیـو چـوو ؛ به‌شداربووان بـه خۆێندنه‌وه‌ی چه‌ندین وتار به زمانه‌کانی ' فارسی و ئینگلیزی ' (کوردیه‌ قوڕبه‌سه‌ره‌که له شاری کوردانیش دا بێ به‌شه‌) خوێنرایه‌وه‌ .
و لـه ئاکام دا ته‌واو که‌ری به‌رنامه‌که ' بڕیارنامه‌یه‌ک ' بوو . که گڕ و تینی خستبوه‌ نیو دڵی به‌شدار بووان .


Aug 27, 2004

نه .. نه ..



  مارس نه .. نه .. ( شما بخونید 17 اسفند ) روز جهانی زن نه .. نه .. ( شما بخونید روز خواهران و نساء ) بر همه‌ی انسان های طرفدار و هم چنین غیر طرفدار حقوق مساوی انسان ها مبارک باد ..........

Aug 26, 2004

فرزاد حق شناس:

-  هشت مارس روز جهانی زن بر همه‌ی زنان جهان مبارک باد . --------------------

زن امروزی مفهوم گسترده‌ای در بر دارد . او به مرحله‌ای رسیده‌ است که در هر زمینه‌ای ازجمله‌ : دانش، فرهنگ ، هنر ، سیاست ، و غیره‌ ..... فعالیتهای گسترده‌ای از خود بروز داده‌ است .
کوشش زن امروزی این است که ثابت کند که بر خلاف تصور عمومی او نماینده‌ی جنس ضعیف نبوده‌ ، بلکه می تواند بر خلاف آن چه‌ که از او انتظار می رود ، انجام دهد . ولی برای این منظور به شرایط مناسب ، جو آزاد ودمکراتیک ، و امکانات گسترده‌ای نیاز دارد . تا استعدادهای خود را بروز داده‌ ، و به عمل در بیاورد .
همه‌ی ما کما بیش به تاریخ ستم دیرینه‌ی اجتماعی که به زن وارد شده‌ و میشود ؛ آشنا هستیم . ما می دانیم که‌ این ستم ازدل ستم طبقاتی بیرون آمده‌است .
از روز ازل زنان با مردان مساوی بودند ، و نوع تقسیم کار و و قدرت بارداری آن ها نه تنها آن ها را در رده‌ی دوم قرار نمی داد ، بلکه‌ آن ها را در موقعیتی فراتر از مردان نیز قرار می داد . زن امروز نیز می رود که موقعیت و جایگاه‌ خود را در اجتماع تثبیت کند .

 چرا که پیشرفت علم و تکنیک باعث شده‌ است که زن همان قدر در مولید نقش داشته‌ باشد که مرد . جان کلام این مطلب در این جاست که ؛ تا زمانی که در کشورهای هم چون ایران و مانند آن ، علم وصنعت پیشرفت نکرده‌ باشد ، نیروی یدی به نیروی فکری غلبه داشته‌ باشد ، زن هم چنان عنصری ضعیف تلقی خواهد شد .
نقض حقوق زن در روسری بستن یا چادر انداختن او خلاصه‌ نمی شود ، هر اقدامی ، هر نظری که مخالف پیشرفت علم و تکنیک باشد ، هر گروه‌ ونژادی که به دلایل سیاسی وعقیدتی مخالف پیشرفت علم و تکنیک باشد ، ضربه را مستقیم بر سر زن می کوبند .
جنگ ها هم چنین مخالف حقوق زن عمل می کنند . جنگ آن چیزی را که انسان به وسیله‌ی علم و تکنیک به دست آورده‌ ، نابود میکند . و این نابودی چیزی جزء طولانی کردن ستم بر زن ، واز بین بردن فرزندانی که این زن در وجود خود پرورده‌ است ، ندارد .
بنابراین مبارزه‌ برای صلح ، مبارزه‌ در جهت حقوق زن است . چیزی که مسلم است ، جلوی پیشرفت علم و تکنیک را نمی توان گرفت . اگر ثمره‌ی این پیشرفت دست انسان هایی باشد ، که نه به فکر جامعه‌ بلکه فقط در فکر جیب خود هستنند ؛ به جای استفاده‌ از این علم و تکنیک در جهت از بین بردن عقب افتادگی و ایجاد شرایطی انسانی  ؛ دارند فرهنگ ایران و ایرانی را از بین می برند .

                                                         فرزاد حق شناس

Aug 25, 2004

قۆرت...........



رۆژی جیهانی ژن به هه‌زار قۆرته‌وه‌ گه‌یشت به‌ره‌وه‌ دیسان موشکیله‌ی ' مجوز ' ، و هه‌روه‌ها نه‌ بوونی هاریکاری له لایان ده‌زگا پێوه‌ندی داره‌کان و نه‌بوونی هه‌ست وسۆزێکی مرۆڤ دۆستانه‌ی خه‌ڵکه‌وه‌ !!!!!!!!! گه‌وره‌ترین کۆست وته‌گه‌ره‌ی سه‌رڕێگای کۆمه‌ڵگای دژ به نیزامی به‌رابه‌ر سالاریه‌ .

کاسه‌ لێسی



له‌م رۆژانه‌دا دادگایی سه‌دام بوو و ' ئیبراهیم جه‌عفه‌ریش ' بێ سپایه‌ک خۆیی کردوه‌ به تورکیا دا و رویشتوه‌ ، وه‌ بیری ' ره‌جه‌ب و عه‌بدوڵا گول ' بێنێته‌وه‌ که ئێمه‌ هه‌ر خزمه‌ت کارین ئێمه‌ به‌رده‌وام ئاماده‌ین بۆ ده‌ست به‌ سینه‌وه‌ستان .
وابزانم که هێشتا ' جه‌عفه‌ری ' نه‌یزانیوه‌ که ئیتر ده‌هه‌ی نه‌وه‌ده‌کان به‌سه‌رهاتوه‌ . یا ده‌زانێت به‌ڵام هه‌ر حه‌ز به‌ کاسه‌ لێسی ده‌کات .
له‌م بارودۆخه‌ نائاساییه‌ی عێراق که عه‌ره‌به‌کان به‌ربوونه‌ته‌ گیانی یه‌کتر ، ته‌قینه‌وه‌ ئیتر خۆ ئه‌مان نادات ، له لایه‌که‌وه‌ سه‌دام دادگایی ده‌کرێت ، ده‌وڵه‌تی  ' جه‌عفه‌ری ' که‌وتوه‌ته‌ دوایین هه‌ناسه‌یی کۆتایه‌ کانی خۆیی ، به سه‌ر ئه‌م هه‌موو چه‌رمه‌سه‌ریه‌ دا هه‌ڵسیت و بچیت بۆ کاسه‌ لێسینه‌وه‌ .
له هه‌مووی خرابتر ئه‌وه‌یه‌ که ' مام جه‌لالی سه‌رۆک کۆمار'  کاتێ که ' جه‌عفه‌ری ' گه‌یشتوه‌ته‌ بن ده‌ستی ئاغاکانی!!!!  و له شاشه‌ی ته‌له‌ڤیزیونه‌کانه‌وه‌ ده‌بینێت که ' جه‌عفه‌ری ' چۆن خه‌ریکه قسه‌ی زل زل ده‌کات ئه‌م جاره‌ ده‌ڵێت که ' جه‌عفه‌ری ' کاری نایاسایی کردوه‌

Aug 24, 2004

نوروز و خرافات


نوروز هم ، در لیست خرافات قرار گرفت و تعطیلات نوروزهم به چهار روز تقلیل یافت . دیگر آیین و آداب رسوم پیشینیان ( ماد ها و پارس ها ) با قدمت چند هزار ساله زیر سوال خرافات رفت !؟!؟!؟!؟!؟ دیگر .......